نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس
سرخط خبرها

چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟

  • کد خبر: ۲۲۶۳۲۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟
دبیر انجمن صنفی مسافرتی و جهانگردی گفت: در گذشته، از فرودگاه تهران به مشهد روزانه ۲۵ پرواز داشتیم؛ اکنون این عدد به ۱۲ الی ۱۳ پرواز رسیده و به‌عبارتی تعداد آن نصف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، میزان نشست‌وبرخاست هواپیما در پرواز‌های داخلی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ریزش ۹درصدی داشته و از ۳۰۵ هزار پرواز به ۲۷۸ هزار پرواز کاهش پیدا کرده است. در مقابل، میزان نشست‌وبرخاست‌ها در پرواز‌های بین‌المللی ۶۴ درصد رشد کرده است.

آمار‌های وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شاخص‌های بخش هوانوردی در دهه ۹۰ نیز پرداخته است که در نوع خود آمار‌های جالبی ارائه می‌کند. تعداد نشست‌وبرخاست در پرواز‌های داخلی در حالی طی سال ۱۴۰۱ به ۲۷۸ هزار فروند هواپیما رسیده که در سال ۱۳۹۶ یعنی بهترین عملکرد دهه ۹۰، این رقم ۳۹۶ هزار فروند بوده است. در واقع مقایسه این دو رقم از یک کاهش ۲۵ درصدی خبر می‌دهد. در پرواز‌های بین‌المللی نیز این وضعیت تکرار شده است. بهترین عملکرد دهه ۹۰ در این شاخص مربوط به سال ۱۳۹۳ است که ۲۹ هزار فروند هواپیما نشست‌وبرخاست داشته‌اند. اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۲۳ هزار فروند رسیده که ۲۱ درصد کاهش یافته است.



در شاخص اعزام و پذیرش مسافران داخلی نیز بهترین عملکرد برای سال ۹۶ است که طی آن، ۴۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر جابه‌جا شده‌اند. عددی که با کاهش ۲۸ درصدی به کمی بیش از ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده است. در بخش مسافران خارجی این وضعیت بدتر است. بهترین عملکرد این بخش مربوط به سال ۱۳۹۳ است که طی آن، ۴ میلیون و ۴۱۲ هزار نفر در پرواز‌های بین‌المللی اعزام و پذیرش شده‌اند و در سال ۱۴۰۱ با کاهش ۳۷ درصدی این عدد به ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر رسیده است.

دبیر انجمن صنفی مسافرتی و جهانگردی خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره میزان نیاز ظرفیت هوایی استان خراسان‌رضوی با توجه به زائرپذیربودن آن تصریح کرد: عدم برابری عرضه و تقاضا منجر به کمبود تقاضا و ایجاد بازار سیاه در این بخش شده است.

فرهاد دوایی یادآور شد: متأسفانه دولت در بحث آزادسازی نرخ ارز در بلیت پرواز تعلل کرد و همین امر باعث کمبود عرضه شد و ایرلاین‌ها تمایل دارند به جای تأمین بلیت مشهد-تهران ظرفیت را برای پروازی مثل نجف اختصاص دهند تا به جای بلیت ۲ الی ۳ میلیونی پرواز داخلی، برای هر بلیت ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومان دریافت کنند و با یک پرواز اضافه‌تر نزدیک به پنج برابر پول دریافت کند تا برایشان صرفه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته، از فرودگاه تهران به مشهد روزانه ۲۵ پرواز داشتیم، اما اکنون این عدد به ۱۲ الی ۱۳ پرواز رسیده و به‌عبارتی نصف شده است، گفت: مشهد به‌دلیل پایلوت زیارتی که دارد باید تراکم پروازهایش بیشتر از شهر‌های دیگر باشد. متأسفانه در کمبود عرضه‌‌ای که داریم، دولت کمکی به این موضوع نکرد که با آزادسازی قیمت زمینه‌سازی و رقابت‌سازی بین ایرلاین‌ها، تعادل عرضه و تقاضا برقرار شود.

دبیر انجمن صنفی مسافرتی و جهانگردی استان یادآور شد: قرار است که بلیت گران شود، اما مشخص نیست این افزایش قیمت به چه شکلی است و پاسخگوی هزینه‌ها و خدماتشان هست یا نه؟

دوایی در پاسخ به این پرسش که آیا حمل‌ونقل هوایی لوکس است و با این امکان باید برای همه عموم برقرار باشد، گفت: نمی‌توان گفت پرواز برای قشر خاصی است؛ چراکه ۶۰ درصد مردم از ظرفیت پرواز استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده در بلیت کمبود داشته باشیم و تقاضا نسبت به عرضه بیشتر باشد. مسلماً اگر زمینه رقابت‌سازی فراهم شود، ایرلاین برای اینکه ظرفیت هواپیما را تکمیل کند مجبور است قیمت خود را کاهش دهد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->